La început de an 2023 putem face o analiză a datelor furnizate de Ministerul Muncii și Solidarităţii Sociale cu privire la furnizori de servicii sociale acreditaţi în baza legii 197/2012, raportată la decembrie 2022.
Aici includem toți furnizorii, nu doar pe cei are administreză cămine pentru bătrâni.
Raportându-ne la valorile absolute se observă o scădere a față de cele raportate în primăvara anului 2022.
Uitându-ne la tipul furnizorului, nu este surprinzător ca cei privați sunt mai muți decât cei publici in raport de 61% vs 39%.
O distribuție mai echilibrată este cea după mediul de rezidență al furnizorilor: Urban vs Rural.
Graficul de mai jos analizează detaliile după tipul furnizorilor:
- Public
- structuri specializate din cadrul ori subordinea autorităţilor Administraţiei Publice locale şi autorităţile executive din unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş, municipiu şi sectoare ale municipiului Bucureşti
- autorităţi ale Administraţiei Publice centrale ori alte instituţii aflate în subordinea sau coordonarea acestora care au stabilite prin lege atribuţii privind acordarea de servicii sociale pentru anumite categorii de beneficiari
- unităţi sanitare, unităţi de învăţământ şi alte instituţii Publice care dezvoltă, la nivel comunitar, servicii sociale integrate
- Privat
- organizaţii neguvernamentale, respectiv asociaţii şi fundaţii
- culte recunoscute de lege
- operatori economici, în condiţii speciale, prevăzute de lege
Uitându-ne la furnizorii de servicii sociale acreditați după județ sș forma de rezidență, se observă că numărul acestora respectă în general distribuția populației pe teritoriul României.
Toți acești furnizori sunt acreditați pentru administrarea căminelor de batrâni, a cantinelor sociale, a centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență sau a centrelor de zi pentru persoanele fără adăpost precum si pentru prestarea de servicii de îngrijire la domiciliu.